• (+370) 616 45 800
  • Lietuva
  • Pirmadienis-Penktadienis 8:00 - 19:00

Arbatos gėrimo įprotis

Kaip ir bet koks sveikas įprotis, reguliarus arbatos gėrimas yra pasiekiamas kiekvienam. Tai tiesiog rutinos sukūrimas. Jei mėgstate arbatos skonį, tai turėtų būti išties paprasta. Tačiau jeigu jo nemėgstate, gali atsirasti ir sunkumų. Dėl to, vienas pagrindinių aspektų bekuriant arbatos gėrimo įprotį yra skonio, kurį mėgsti, suradimas.
Skirtingos arbatų rūšys turi skirtingą naudą. Arbatos yra puikus antioksidantų šaltinis, o kai kurios net turi svorio mažinimo savybių.
Yra ir daugiau tariamų arbatos naudų, kurias pateiksime vėliau šiame straipsnyje. Kai kuri nauda yra stipresnė vienose arbatose, kita – kitose. Tačiau visos arbatos turi įprastą naudą, kadangi pagrindinės arbatų rūšys – žalioji arbata, juodoji arbata ir ulongo arbata – atkeliauja iš to pačio augalo – Camellia Sinensis. Vienintelis skirtumas – tai naudingųjų savybių lygis.
Žinoma, arbata nėra magiškas gėralas ar stebuklingas vaistas. Tai tik dar vienas įrankis sveikam gyvenimo būdui pasiekti, kuris leis gyventi ilgesnį ir kokybiškesnį gyvenimą. Kartu su fiziniu aktyvumu bei sveika mityba, kurioje būtų daržovės, vaisiai, pilno grūdo produktai bei mažiau apdorotų produktų, arbata prisidės puikiai.

Atrask geriausią arbatą Tau

Kaip ir rašėme prieš tai iš skirtingų arbatų gausite įvairiausią naudą. Dėl to, labai svarbu atrasti savąjį arbatos skonį, kurį Jums bus malonu gerti ir norėsis jo vėl!
Kaip gaivieji gėrimai, alus ar kava – arbata turi daug skirtingų skonių, kai kurie stipresni, kai kurie švelnesni. Tikėtina, kad iš daugybės skonių atrasite tik porą skanių, o kiti jums nepatiks. Pavyzdžiui, Pu-erh arbata yra itin populiari Kinijoje ir daugelis akcentuoja jos nuostabią naudą, kai kuriems ji gali pasirodyti per stipri, šiurkštoko skonio. Tačiau kitiems šis skonis gali pasirodyti pats tas. Tuo tarpu, kai kuriems žaliosios arbatos skonis pasirodo per lengvas.
Kaip taisyklė, juodosios arbatos turi stipriausią skonį, tuo tarpu baltoji arbata švelniausia, o ulongo arbata kažkur per viduriuką. Žolelių arbatos turi savitus skonius ir naudą, tačiau kadangi jos sudarytos iš kelių augalų, techniškai jos nėra „arbatos“.

Arbatų gėrimo rutinos nauda

Arbata padeda mums dėl pagrindinio dalyko, kuris yra jos sudėtyje. Tai fenolis ir polifenolis – specifiškai katechinai, theaflavinai, flavenoidai ir epikatechinai. Šie veikia kaip stiprūs antioksidantai. Dėl to, šios medžiagos padeda apsaugoti mus nuo ligų ir kitų negerovių.
Pavyzdžiui, daugelis tyrimų nurodo, kad specifinių rūšių arbatos (žalioji ar juodoji) turi teigiamą efektą kovojant su tam tikrais vėžio tipais. Žinoma, neverta galvoti, kad arbatų gėrimas apsaugo nuo vėžio, tačiau tyrimai parodo, kad kasdienis arbatos vartojimas padeda sukurti tam tikrą apsaugą nuo tam tikrų vėžio rūšių.
Tiesa, kai kuri nauda nėra taip lengvai apibrėžiama. Pavyzdžiui, vieni tyrimai nurodo, kad arbata padeda kovoti su viršsvoriu, tačiau kiti tyrimai tai paneigia. Tad labai svarbu pasidomėti apie arbatos sudėtį ir pasižiūrėti ar arbatos sudėtis padės pasiekti trokštamą naudą. Svarbiausia suprasti, kad arbata yra tik viena iš sudedamųjų sveikos gyvensenos dalių, tad reikia neužmiršti būti pozityviems, subalansuoti mityba bei reguliariai mankštintis.
Įdomu ir tai, kad arbata neturi minusų kaip kava. Skirtingai nei arbata ar gaivieji gėrimai, arbata nėra diuretikas, nors ji turi kofeino. Tyrimai parodė, kad arbata iš tiesų hidratuoja. Žinoma, arbatos puodelis nėra vandens puodelis, tačiau hidratuoja organizmą vis tiek.

Arbatos naudos sąrašas:

  • Hidratuoja organizmą (nepaisant kofeino)
  • Sumažina insulto tikimybę
  • Turi antioksidantus, kurie apsaugo nuo tam tikros rūšies vėžio (odos, krūtinės, storosios žarnos, burnos, kiaušidžių, kepenų, plaučių, stemplės, kasos, plonosios žarnos, skrandžio)
  • Kovoja su laisvaisiais radikalais
  • Suteikia silpną apsaugą nuo ultravioletinių spindulių
  • Padeda mesti svorį
  • Neutralizuota tam tikrus rūkymo ir antrinio rūkymo efektus
  • Turi silpną poveikį žmonėms, kurie atsigauna po radiacinės apšvitos
  • Kovoja su neurologinėmis ligomis
  • Sumažina Parkinsono ligos galimybes
  • Sušvelnina vidurių užkietėjimą
  • Padeda gerai išsimiegoti (kai be kafeino)
  • Sumažina cholesterolį
  • Gerina kūno skysčių balansą
  • Mažina cukrinį diabetą
  • Skatina sveiką odą
  • Ramina skrandžio spazmus
  • Priešuždegiminis
  • Antibakterinis
  • Gerina dantų būklę
  • Gerina smegenų veikla (kofeino dėka)
  • Mažina kraujospūdį
  • Sumažina stresą
  • Padeda padidinti/išlaikyti kaulų tankį
  • Gerina virškinimą

Komentuoti

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Užsiprenumeruok <span> naujienlaiškį </span>

Užsiprenumeruok naujienlaiškį